  • Data: 2011-11-01 11:37:23
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:j8naqr$14b0$1@news2.ipartners.pl...

    > Widzę że nie próżnujesz i cały czas coś udoskonalasz. Ja czekam, być może
    > w przysżłym roku dołożę dwa.

    Ja czekam na spadek cen. Wlasciwie wszystko mam przygotowane na dolozenie
    dwoch kolektorw.
    Rury wychodzace na dach do kolektorow przenioslem pod gasiar i spod niego
    wychodza w dol. Odpowietrzniki mam na strychu i stad moge rozciagnac sobie
    instalacje jak chce, wychodzac na druga polac z zaworem trojdrogowym, bo
    niestety po poludniu oba ewentualne kolektory beda zaslaniane przez czesc
    dachu od zachodu. Trzeba obieg podzielic na czesc zimna i ciepla zaworem
    trodrogowym i sterownikiem przelaczajacym go. Zaden problem w sumie.

    > Napisałeś wczesniej" "Slonce swieci 8 godzi, z czego do
    > wykorzystania bedzie z 5, bo pozniej promieniowanie jest zbyt slabe by
    > rozgrzac kolektor do uzytkowych wartosci, skoro baniak jest juz nagrzany."
    > U mnie w lecie obserwuję że kolektor grzeje jak tylko jest słońce od
    > 7:40-pompa startuje akurat gdy wychodzę z domu, do 17:50 słońce chowa się
    > za lasem. Nie zauważyłem aby mimo słońca przez cały dzień pompa stała mimo
    > że jest to ponad 10 godzin pracy.

    Latem tak. Od zachodu slonce mam po horyzont i kolektor grzeje mimo
    ogrzewania go niemal z boku. Tak jest w lecie, grzeje prawie do 19. Zima to
    jednak inna bajka. Mimo, ze slonce swieci to im pozniej tym bardziej widac
    brak mocy. Stad dobrym pomyslem jest przelaczenie sie na podlogowke.
    Niestety przy duzych mrozach temp. wody w instalacji CO tez rosnie. Ale od
    lutego - marca takie cos ma juz sens.

    Pozdro.. TK