    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Date: Tue, 1 Nov 2011 21:11:48 +0100
    <j8g8pc$i60$1@inews.gazeta.pl> <j8jmjb$fgh$1@news.onet.pl>
    <j8k3jr$2imd$1@news2.ipartners.pl> <j8k7a1$40m$1@news.onet.pl>
    <j8k87n$2kr3$1@news2.ipartners.pl> <j8ka6i$dns$1@news.onet.pl>
    <j8kgeh$2ouq$1@news2.ipartners.pl> <j8kgt5$50v$1@news.onet.pl>
    <j8khqp$2pib$1@news2.ipartners.pl> <j8lrgs$h3h$1@news.onet.pl>
    <4eae7d9a$0$5814$65785112@news.neostrada.pl> <j8m0ug$5r3$1@news.onet.pl>
    <j8mt0n$tfp$1@news2.ipartners.pl> <j8n3dn$rra$1@news.onet.pl>
    <j8n786$12hp$1@news2.ipartners.pl> <j8n8fi$k1c$1@news.onet.pl>
    <j8naqr$14b0$1@news2.ipartners.pl> <j8ollm$u9v$1@news.onet.pl>
    <j8oscs$1spf$1@news2.ipartners.pl> <j8p1lc$5o7$1@news.onet.pl>

    news:j8p1lc$5o7$1@news.onet.pl...

    > Owszem, ale teraz podajesz 3390kWh - srednio 282kWh/miesiac, a wczesniej
    > 348kWh/miesiac i to nie wszystko rejestrowane.
    > Te 80% bylo szacunkowe do docierajacej energii w ciagu roku na 1m^2 -
    > 1000kWh. Nie podawales wczesniej godzin pracy.

    Podałem dopiero gdy zobaczyłem że przyjąłeś jakieś tam.

    > Z wczesniejszego przykladu wychodzilo, ze przez rok z jednego metra
    > uzyskales 773,61kWh. Inna sprawa, ze zalapales w tym okresie dwa najlepsze
    > okresy w roku.

    Ano widzisz.
    Nie sprawdzałem na 100% ale mam wrażenie że sterownik godzin chyba nie
    zaokrągla, lecz podaje co do godziny zakończonej, więc zawsze jakieś minuty
    nieskończonej godziny (ale pracy nie zegarowe) urywa.
    Dzisiaj było słonecznie. Kolektor grzał według sterownika 8 godzin i pokazał
    18kWh. Akurat sporo się działo w kuchni to i woda lała się często z kranu i
    zmywarka jeszcze była włączona, co odbiło się na tym, że kolektor pracował
    sporą część dnia niskotemperaturowo co odbiło się na wysokiej delcie i
    wiadomo jego wyższej sprawności. Dopiero coś po 14:00 w zbiorniku wody
    została osiągnięta temp 48stC i sterownik przełączył grzanie na podłogówkę.
    Pod koniec, kiedy słońce się schowało już za lasem, temperatura powrotu
    podłogówki wynosiła 27stC.
    O 16:30 kocioł włączył się po to, aby dogrzać wodę w zbiorniku z 48stC do
    55stC.
    Ostatni tak ciepły listopad pamiętam był w 2006roku.

    Marek