  • Data: 2009-08-31 17:48:58
    Temat: Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    shaman pisze:

    > Podzielcie się swoimi doświadczeniami i błędami :)

    Rozplanuj sobie co i jak będzie wygodniej układać.

    Garaż... ja mam i uważam, że przydatny - trochę swoich narzędzi mam,
    ale i ekipa ma swoje. Jak przerwa technologiczna, to oni swoje
    zabierają, a moje zostają... Moja ekipa jest uczciwa i nie kradnie :-).
    Zdarzyło się, że zaczęło lać podczas pracy i przynajmniej było się gdzie
    schować.

    Kibel... Ważna rzecz - ja jeszcze nie mam, ale postawię czym prędzej -
    drewniany z dziurą w ziemi do zasypania wapnem i ziemią po
    wykorzystaniu. Może w końcu potem sobie pozostać w mniej widocznym miejscu.

    Utwardzenie do frontowej ściany. Dobry pomysł. Ja jeszcze nie mam, ale
    lada dzień będą płyty drogowe, które potem wykorzystam na co innego.
    Dopiero zrobiłem fundamenty i muszą kilka dni postać, żeby beton związał.

    Porządek... No jasne :-) po każdej pracy dobrze przelecieć się z workiem
    na śmieci i co nieco pozbierać. Jak regularnie się posprząta, to nie
    będzie syfu, który się wdepcze w glebę.

    Dechy... Tu zalecam wręcz pedantyczną dokładność w oczyszczaniu z
    gwoździ. Jak wdepniesz w gwoździa, którego nie chciało Ci się wyciągnąć
    z dechy, to nie wiesz kogo masz wtedy przeklinać, a może być to
    nieciekawe w skutkach... Oczyszczać dechy z gwoździ - to gwarantuje
    względne bezpieczeństwo na budowie - zawsze ktoś może nie zauważyć i
    wdepnąć, albo potknąć się, czy poślizgnąć i władować się w dechy
    naszpikowane gwoździami - o tragedię nie trudno.
    Dechy nieoczyszczone bezwzględnie składować osobno od tych oczyszczonych.

    Najlepiej tak zarządzać miejscem, by zawsze było trochę placu na dowózkę
    materiałów, a i luzu trochę potrzeba.

    To tak z mojego doświadczenia...

    Moja budowa wygląda tak:

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia#

    Teraz mam zamiar przywieźć żwir do zasypania fundamentów i jest gdzie go
    wykiprować :-),
    Potem płyty drogowe i pustaki będzie można dawać nawet na chudziak.
    Jakieś tam cementy przywożą i tak na paletach, zatem od dołu nie
    zamokną... raczej... :-), a z góry zawsze można przykryć zwykłą folią
    budowalną i przycisnąć bloczkami, piach to samo...