    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: osuszanie mieszkania.. klimatyzacja
    Date: Wed, 01 Dec 2010 10:31:14 +0100

    W dniu 30.11.2010 21:57, M pisze:

    > Najpierw sprawdź jaka jest temperatura ścian. Jeśli dom jest
    > nieocieplony, to może się okazać, że będziesz musiał osuszyć np. do 20%
    > żeby para nie skraplała się na ścianach. Albo będziesz musiał utrzymywać
    > temperaturę na poziomie nie wyższym niż 18C.
    >
    > Możesz sobie to sprawdzić kalkulatorem.

    Masz poniekąd racje, lecz przez ostatnie 30 lat było w miarę OK, problem
    pojawił się wraz z wymianą okien.
    Ściany nie są ocieplone i ocieplone raczej w najbliższym czasie nie będą.

    Wilgoć w narożnikach pojawiała się już kiedyś i to pewnie za sprawą tego
    mechanizmu o którym piszesz. Lecz teraźniejsza kumulacja jest prawie na
    pewno związana oknami.

    Policzyć z miłą chęcią policzę jak się temperatura w ścianie rozkłada.
    Może ma ktoś namiary na stronę z przystępnie opisanymi takimi
    obliczeniami? Oraz jak się wyniki tych obliczeń będą miały do panującej
    temperatury i wilgotności?

    Dzięki za odpowiedzi. Czekam jeszcze na informacje czy klimatyzacja 2kW
    wystarczy do skutecznego obniżenia wilgotności w mieszkaniu ~60m^2 z
    poziomu bliżej nie określonego do poziomu wystarczającego:) Bo to że
    klimatyzacja taka jest przeznaczona do małego pokoju to wiem, z tym że
    ja nie chce obniżać temperatury w całym mieszkaniu do 16stC w środku lata.