  • Data: 2013-05-08 22:11:42
    Temat: Re: p?yta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Maj, 16:26, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Rura od zwyk ego odkurzacza ma kilkukrotnie mniejsz d ugo ni instalacja
    > centralna, wi c i syfu tam si mniej zmie ci i worek cz ciej si opr nia a
    > nie kisi si miesi cami.

    Zeby OC dzialal w miare sprawnie gniazda musza byc szczelne (nie moga
    przepuszczac powietrza), wiec maja uszczelki + sprezyne dociskajaca
    klapke (dodatkowo podcisnienie zasysa ja mocniej), wiec raczej nic z
    rur nie ma szans przedostac sie do wewnatrz. Dodatkowo zeby byl "ciag"
    w przeciwnym kierunku musi byc gdzies doplyw powietrza - jedyne
    miejsce to wylot na zewnatrz, a tam jest klapka (juz bez uszczelek),
    ale otwierajaca sie tylko w jedna strone - gdy dmucha na zewnatrz. Tak
    wiec jesli cos przypadkiem zalegnie sie w rurach, to jest to malo
    szkodliwe raczej

    > Ja zmieni em odkurzacz na mniejszy po tym jak zauwa y em e nawet jak worek
    > nie jest pe en to i tak trzeba go wymienia raz na kilka tygodni bo
    > mierdzi,

    O, dokladnie! W moim przypadku byl to glowny powod instalacji CO. Ze
    zwyklego (workowego) zawsze smierdzi ;) tzn. trzeba by worek wymieniac
    po kazdym sprzataniu, a z wodnym nie chce mi sie bawic w mycie i
    suszenie...

    Jesli ktos ma problem z niszczeniem schodow, mebli itp przez rure, to
    sa specjalne oslonki materialowe na rury ;)

    WS

    PS. Za to w temacie czyszczenia rur, przy rekuperatorze (i innych
    klimach, nawiewach powietrza ) to dopiero trzeba czyscic i odkazac w
    miare regularnie ;) ;)