    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: panele podł. na styropian
    Date: Sat, 21 Jan 2012 15:53:39 -0800 (PST)

    On 19 Sty, 16:22, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
    > Czy ktos ma doświadczenia z eksploatacji podłogi z paneli położonych
    > bezposrednio na twardy styropian (bez wylewki)?
    > Zamierzam połozyć 8 mm panele podłogowe bezpośrednio na 4 cm twardy (EPS
    > 200) styropian połozony na obecną betonowa podłogę. Ewentualnie mogę w
    > wodstepach np 50 cm połozyć pomiędzy płytami tego styropianu połozyć tez
    > 4 -cm legary drewniane, albo połozyć (niechętnie;-) zamiast styropianu
    > jeszcze twardszy ekstrudowany poliestyren.
    > Teoretycznie przy przewidywanej umiarkowanej eksploatacji taki styropian nie
> [...]

    Jesli nie bedziesz ustawial ciezkich mebli lub dasz pod nie plyte osb
    zeby rozlozyc ciezar (ale nie licz ze plyta osb rozlozy ciezar na cala
    swoja powierzchnie) to dla niewielkiego ruchu pieszego i jakiejs
    dzialalnosci (stolik, szafka, krzeslo) bedzie ok.
    Ale trzeba liczyc sie z tym ze jesli wszystko bedzie polozone bez
    kleju to moze dojsc do przesuwania sie poszczegolnych warstw i
    powstawania szpar lub pagórków.

    Mam na strychu rozlozone jakies 10-15cm styropianu (chyba eps 120). I
    na to jakies wykladziny, plyte pilsniowa czy inne plyty wiorowe z
    starych mebloscianek.
    I jest ok ale jesli sie tego naduzyje to wgniecenie lubi sie kruszyc i
    powiekszac.