  • 1. Data: 2012-01-19 15:22:38
    Temat: panele podł. na styropian
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Czy ktos ma doświadczenia z eksploatacji podłogi z paneli położonych
    bezposrednio na twardy styropian (bez wylewki)?
    Zamierzam połozyć 8 mm panele podłogowe bezpośrednio na 4 cm twardy (EPS
    200) styropian połozony na obecną betonowa podłogę. Ewentualnie mogę w
    wodstepach np 50 cm połozyć pomiędzy płytami tego styropianu połozyć tez
    4 -cm legary drewniane, albo połozyć (niechętnie;-) zamiast styropianu
    jeszcze twardszy ekstrudowany poliestyren.
    Teoretycznie przy przewidywanej umiarkowanej eksploatacji taki styropian nie
    powinien specjalnie uginac się, ale spotykam rozmaite opinie, jednak tylko
    na zasadzie "panie, tak się nie robi";-), a więc chciałbym to skonfrontować
    z rzeczywistym doświadczeniem.

  • 2. Data: 2012-01-19 17:19:34
    Temat: Re: panele podł. na styropian
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zamierzam połozyć 8 mm panele podłogowe bezpośrednio na 4 cm twardy (EPS

    trzeba rozłożyć kawałek i podeptać :-) Podejrzewam ze przydałoby sie to
    wzmocnić poprzez płyte osb-12 na styro.

    b.

  • 3. Data: 2012-01-19 20:00:36
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > trzeba rozłożyć kawałek i podeptać :-) Podejrzewam ze przydałoby sie to
    > wzmocnić poprzez płyte osb-12 na styro.

    Będzie miejsce do rozwoju kolonii różnorakich żyjątek...
    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-01-20 08:29:44
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Będzie miejsce do rozwoju kolonii różnorakich żyjątek...
    > pozdr

    Ale zastanawiam się, czy jak by syrodur przykleic do posadzki, od gory
    zasiągnąc klejem, folia, pianka, panel powinno być ok, ale kosztowne

    Balkon mam tak zrobiony, tylko dwie warstwy siatki na samą góre jeszcze
    jakaś żywica, narazie ma się dobrze na wiosne płytki przyjdą na to jeszcze.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-01-20 08:41:22
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > trzeba rozłożyć kawałek i podeptać :-) Podejrzewam ze przydałoby sie to
    > wzmocnić poprzez płyte osb-12 na styro.
    >

    > b.

    Trudno powiedzieć niby z jednej stony lepiej na betonie (najlepiej zbrojony
    jakąś siatką)
    bo nacisk na panel będzie rozłożony na większej płaszczyźnie niż na samym
    panelu,
    ale z drugiej strony sam beton przecież też swoje waży i naciska razem z
    nogą.
    Ja na styro 12-15 cm daję wylewkę 5-6 cm, ale nowy budynek.
    Jak trzeba zaadoptowac istniejące warunki to fakt szkoda pchać wszystko w
    górę.

    Myślę że beton sam w sobie dociśnie już styro i dopasuje do podłoża poddając
    się pod ciężarem styro,
    natomiast sam panel będzie sobie luźno leżał na luźnym styro i stą może
    sobie pracować pod nogami.
    Tak to widzę.

    Rafał

  • 6. Data: 2012-01-20 12:10:08
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Będzie miejsce do rozwoju kolonii różnorakich żyjątek...

    że ale niby co te zyjątka będą żrec? suchą płytę osb?

    b.

  • 7. Data: 2012-01-21 16:36:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-19 16:22, p 47 pisze:
> [...]
    > tylko na zasadzie "panie, tak się nie robi";-), a więc chciałbym to
    > skonfrontować z rzeczywistym doświadczeniem.
    Z rzeczywistym to ci powiem że będzie porażka na 100%. Nie potrzeba
    styropianu, widziałem panele (9mm, drogie, grube) położone na marną
    podłogę, uginające się deski. Tam gdzie trafiło na uginającą się deske -
    tam panele "łamały się" na łączeniu - niby panel jest sztywny... ale
    tylko "na długość" i na swoim środku, gdy ugięcie/nacisk trafia akurat
    na długie łączenie (na długość) między panelami, to się w tym miejscu
    wgniata, panel przed i za "stają dęba" a samo pióro-wpust-klik po kilku
    urazach jest rozwalony.

    Jak na prawdę nie ma innej możliwości, to na ten styropian trzeba by
    położyć cokolwiek ale sztywnego, w poprzek łączeń paneli (w przeciwną
    stronę ułożone), choćby płytę 4mm HDF albo coś takiego. Później między
    płytę a panele już możesz dać najcieńszą folio-piankę jaką znajdziesz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-01-21 23:53:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Sty, 16:22, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > na zasadzie "panie, tak się nie robi";-), a więc chciałbym to skonfrontować

    Jesli nie bedziesz ustawial ciezkich mebli lub dasz pod nie plyte osb
    zeby rozlozyc ciezar (ale nie licz ze plyta osb rozlozy ciezar na cala
    swoja powierzchnie) to dla niewielkiego ruchu pieszego i jakiejs
    dzialalnosci (stolik, szafka, krzeslo) bedzie ok.
    Ale trzeba liczyc sie z tym ze jesli wszystko bedzie polozone bez
    kleju to moze dojsc do przesuwania sie poszczegolnych warstw i
    powstawania szpar lub pagórków.

    Mam na strychu rozlozone jakies 10-15cm styropianu (chyba eps 120). I
    na to jakies wykladziny, plyte pilsniowa czy inne plyty wiorowe z
    starych mebloscianek.
    I jest ok ale jesli sie tego naduzyje to wgniecenie lubi sie kruszyc i
    powiekszac.

  • 9. Data: 2012-01-22 15:00:52

    W dniu 2012-01-22 00:53, ptoki pisze:

    > Jesli nie bedziesz ustawial ciezkich mebli lub dasz pod nie plyte osb
    > zeby rozlozyc ciezar (ale nie licz ze plyta osb rozlozy ciezar na cala
    > swoja powierzchnie) to dla niewielkiego ruchu pieszego i jakiejs

    Proponuję legary i płytę OSB 25mm. Tak się robi stropy, więc powinno być
    sztywne. Łączenia płyt powinny być na legarach.

    Wtedy panele nie powinny się łamać.

    M.