  • Data: 2021-12-01 21:20:30
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 1 December 2021 at 21:06:29 UTC+1, ToMasz wrote:
    > (...)
    >
    > ale jak to się ma do żywotności akumulatora w kontekście ceny? kupić
    > 3razy większy aku po to aby działał na 30% możliwości by uzyskać 1200
    > cykli? To przeczy sensowi istnienia powerwalli, nawet gdy energia do
    > naładowania jest "za darmo". Myślałem że gdzieś się walnąłem w
    > założeniach, obliczeniach...
    > ToMasz
    nigdy nie miałem zaufania do aku AGM
    z tego powodu

    . For example, discharging a gel battery at 30% gives you about 2,600 cycles,
    compared with only 1,200 cycles with AGM batteries.

    a co do doboru pojemności aku do solara to zawsze będzie problem, bo latem będzie
    przeładowany, a zima niedoładowany

    Aku o dynamicznej pojemności czeka nadal na wynalezienie

    Ale z tego powodu używa się litowych, bo się nie zasiarczają i mogą leżeć pól roku w
    magazynie i im to nie szkodzi.