    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pękające ściany domu
    Date: Fri, 05 Mar 2010 09:39:03 +0100

    On Fri, 05 Mar 2010 09:06:26 +0100, Ariusz <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Widziałem wiele domów i wydaje mi się, że pękające ściany to norma.
    >Najbardziej narażone miejsca to pod i nad oknami.
    >W moim domu (Ytong 36,5 - wybudowany i wykończony w ciągu 1,5 roku)
    >faktyczni tych pęknięć jest sporo - głównie pod oknami ale i też widzę
    >poziome pęknięcia poniżej wieńca.
    >Mam pytanie - mi się wydaje, że to normalne ale może się mylę.
    >Mój teściu sieje panikę bo ja nie budowałem tak jak kiedyś - pustak
    >żużlowy robiony na budowie i budowa ciągnięta przez minimum 5 lat.
    >Dodam tylko, że pęknięcia widać w środku na zewnątrz ich nie widać.
> [...]

    1. keidy powstala sciana a kiedy polozono na nia tynk?
    2. peka sciana czy tynk?

    osobiscie slyszalem ze gdziestam nie peka tynk, ale np. miedzy
    postawieniem sciany a otynkowaniem potrafilo minac ze 2 lata...
    teraz meiszkam w mieszkaniu, gdzie nie widac pekniec tynku, ale jak
    mylem sciane pod malowanie to dopiero wtedy ujawnila sie siateczka
    mikropekniec, ktorej wogole nie widac po pomalowaniu...

    pozdarwiam,
    Cyb