  • Data: 2018-01-03 16:12:27
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-03 o 11:32, decore-meble.pl pisze:
    > witam
    >
    > 120 m2, parterowy dom z ociepleniem 10 cm styro + bojler na 100 l cwu. musze
    przerobic lazienke i chce wywalic tez piec - starego smieciucha zamienic na piec z
    podajnikiem. Sasiad ma Krzaczka i sobie chwali - w sumie sklaniam sie ku temu samemu
    SPK 3D - jednak torche cena mnie przeraza ponad 10k za piec 14kw. Widzialem inne
    wynalazki z netu - tansze ale jak widze spawy to wydajemi sie ze ktos to robil kto
    spawa od wczoraj. W krzaczku nei pasuje mi tez wyjscie czopucha ktore jest do gory -
    ale to nie jest jakis wielki problem. czy istanieje jakas sensowna aleternatywa ?
    chce miec zeliwny palnik i ruszt wodny zeby moc przepalic w piecu zwyklym weglem

    > dzieki za pomoc

    Radziłbym się nie pchać w kocioł węglowy. Polityka rządu dąży do
    całkowitego zlikwidowania ogrzewania węglowego. Będą robić wszystko,
    żeby skutecznie zniechęcić. W przeciągu ostatnich kilku miesięcy węgiel
    zdrożał 20%, a do tego są problemy z jego dostępnością.

    Powiesz, że w podajniku żeliwnym można też palić pelletem. Teoretycznie,
    a w praktyce takie spalanie pelletu jest nieekonomiczne i nigdy nie
    dorówna sprawności kotła pelletowego z palnikiem typowo pelletowym.

    Taniej jest obecnie ogrzewać gazem z sieci, jeżeli masz taką możliwość.
    Jeżeli nie to lepsze rozwiązanie wejść w pellet, a najlepiej przejść na
    ogrzewanie pompą ciepła. Nawet w formie klimatyzatorów.