  • Data: 2018-01-07 14:12:36
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    "Pierwsza sprawa - "poniemiecki dom". Nie wiem jak w tym przypadku, ale
    Niemcy w latach 30-tych zeszłego wieku budowali domy z cegły porowatej,
    która swoją strukturą przypominała obecny gazobeton (Ytong). Jest to
    materiał o dużej izolacyjności cieplnej. Sam mieszkałem w takim domu i
    był naprawdę ciepły. Dach także był docieplony jakąś trawą upychaną w
    jutowe worki z którą nic się nie działo przez dziesiątki lat. Niestety
    trzeba też wziąć pod uwagę, że kiedyś takich domach nie ogrzewano tak
    jak obecnie utrzymując stale, stabilną temperaturę. "
    To mieszkałeś w nietypowym "poniemieckim" domu.
    Przykład: pokój na piętrze, tzw. mansarda. Przegroda dachu to płyta supremy 4cm
    grubości, nabita na krokwie, potem tylko łaty i dachówka karpiówka.