  • Data: 2018-01-09 00:38:40
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 23:53:27 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > A zdefiniuj "dobra powietrzna". Poniżej 18k (brutto) są pompy z COP >4
    > dla A7W35. Myślałem że takie nie są złe, ale może jeszcze na jakiś
    > parametr trzeba patrzeć.

    Dla mnie jedyna powietrzna jaką bym zastosował to Altherma z Daikina,
    działa rzeczywiście do -25stC :)

    8kW: http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh08cb3v-8-0kw-i7089770468.html

    11kW: http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh11cb3v-11-0kw-i7089770531.html

    > Nie znam się na gruntowych, ale dwa odwierciki po 50m albo jeden 100m to
    > już są wystarczające na dom 150m2?

    Zależy co w tych odwiertach znajdziesz. Od 20W-80W z metra. Średnio
    zakładając 50W/m, 100m daje ok. 5kW mocy chłodniczej, czyli ok 6-6,5kW
    grzewczej. Trochę mało. Dołożyłbym trzeci 50m i dał pompę 9kW i pewnie
    by starczyło. Ale to zależy co w tych odwiertach będzie, bo jak skała
    to możesz nawet przyjąć 80W/m i z 100m wychodzi wtedy 9-10kW grzewczej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.