    From: "fafik" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: piła łańcuchowa elektryczna
    Date: Mon, 12 Jan 2009 18:32:27 +0100

    Użytkownik "JarekM" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gkf75n$hgg$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witam
    >
    > Wygooglałem piłe Boscha AKE 35 S o mocy 1,8 kW i prowadnicy 35 cm w cenie
    > 335 zł (brutto).
    > Może to dobra propozycja, niech wypowiedzą się koledzy którzy są oblatani
    > w tym temacie.
    > Myslę że długość cięcia do zastosowań amatorski wystarczy, tylko czy
    > prędkość wystarczająca.
    >
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Właśnie niedawno kupiłem taką Boscha AKE 35S 1,7 kW do przydomowych
    zastosowań. Od kilku lat dosyć intensywnie używam też na gęsto udrzewionej
    działce Boscha MS180, do wycinki naprawdę sporych drzew, w tym dębów. Obie
    maja prawie tę samą moc (Bosch jest nawet silniejszy bo ma 2.3 kM).
    Porównanie więc mam. Powiem tak: jestem zawiedziony szybkościa cięcia
    Boscha. Przy tym Boschu mój Stihl to szatan, tytan pracy. Faktem jest że
    elektryczny Bosch jest cichy, lekki i na każde zawołanie (nie muszę
    uruchamiać zakonserwowanego na zimę Stihla). Mogę też ciąć nawet w niedzielę
    elektrycznym Boschem w piwnicy drzewo do kominka. Ale prawdę mówiąc moim
    zdaniem te piły nadają się jedynie do niewielkich prac. Przy dużej ilosci
    drzewa do cięcia zalecam tylko piłę spalinową lub szybsze piły elektryczne
    (np. mój Bosch zielony ma prędkość łańcucha 9 m/s, ale wyższe modele z serii
    niebieskiej (dużo droższe) ponad 12 m/s.
    f.