  • Data: 2011-01-13 20:06:05
    Temat: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Eee, to na jakieś elektryczne gówno musiałeś trafić. 30cm sosnowy
    > pieniek moja piła tnie bez problemu, lekko zwalniając najwyżej gdzieś
    > w głębi pnia. A co do plastików - i ten mój elektryczny McCulloh i
    > ojcowy spalinowy Stihl mają faktycznie plastikowe obudowy silnika, ale
    > konstrukcja w okolicach łańcucha to już duralowy odlew, tu i tu.

    Używałem wielu elektrycznych pilarek, ale raczej marketowych, i ta moja naprawdę
    jest zupełnie inna. Przede wszystkim ze względu na moc i szybkość posuwu
    łańcucha. Jest nawet dużo lepsza niż spalinówka teścia, kupiona za jakieś 350zł
    w castoramie.
    Z tymi 30cm to może przesadziłem, ale jeśli pniak jest mokry i grubszy od
    prowadnicy lub podobnej długości, to jednak ta elektryczna pilarka nie daje
    sobie tak rady jak spalinowa. No i mocowanie prowadnicy jest w niej zupełnie do
    bani. Łańcuch trzeba dociągać co jakieś 15 minut cięcia. Poza tym spalinówka, ze
    względu na swój ciężar, tnie sama :) po prostu kładę prowadnicę na pniak i
    utrzymuję tylko silnik na odpowiedniej wysokości.
    A co do plastików: moja makita ma aluminiowy spód razem z tym tylnym uchwytem
    (ten cały element na nawet swoją nazwę). I to mnie przede wszystkim przekonało
    do makity/dolmara.

    --
    Bartek