  • Data: 2011-12-19 13:54:47
    Temat: Re: po co się buduje bloki
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:jcn6nb$6n2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    >
    > A "obejście" masz utrzymane tak, jak chcesz? Nie ma petów, plwocin na
    > chodniku, butelek, psy sąsiadów nie szczają Ci na koła auta a menele na
    > klatce schodowej, bo znowu domofon zepsuty, nikt o północy nie trzaska
    > drzwiami? No to fajnie.

    Kamienica w której mam mieszkanie to wolnostojący budynek liczący 7
    mieszkań. Wszystkie są wykupione a budynek stanowi samodzielną wspólnotę
    mieszkaniową. Nie znam tu tych wszystkich przykrości o których piszesz
    dlatego mieszka mi się bardzo dobrze. Płacimy jak wszyscy na utrzymanie
    budynku - jakieś drobne kwoty miesięcznie. Chyba 50 zł od mieszkania. W tej
    cenie mam codzienne zamiatanie parteru klatki schodowej i podwórza, dwa razy
    w tygodniu zamiatanie całej klatki, dwa razy w miesiącu mycie klatki, raz na
    kwartał mycie okien na klatce. Raczej nie udałoby mi się to za 50 zł
    miesięcznie we własnym domu.

    > A remonty części wspólnej (dachu, elewacji, malowania) są robione wtedy,
    > kiedy Ty chcesz? Masz wpływ na wybór firmy, technologii, cenę? Czy jest
    > tylko decyzja "płać"?

    Mała wspólnota. Uchwały muszą być podejmowane jednomyślnością głosów.
    Remonty są wykonywane wtedy gdy są konieczne. Pełny wpływ na parametry
    wyboru w zakresie ofert złożonych przez potencjalnych wykonawców.

    > Chyba jednak własny dom z minimalnym buforem wokół w postaci kilku metrów
    > przestrzeni i płotu, gdzie możemy podejmować suwerenne decyzje jest
    > lepszym rozwiązaniem niż mieszkanie w zbiorowisku.

    Jeżeli masz potrzebę sprawowania władzy na własnym terenie to oczywiście nic
    tego nie zastąpi - ja nie mam ani jakiejś szczególnej natury domatora, ani
    potrzeby sprawowania władzy na posesji, na koła aut to raczej mój pies szcza
    więc nawet gdy jakiś pikuś nasika na koła mojego samochodu - nie stanowi to
    dla mnie powodu do utyskiwań. Psy tak mają a mnie to nie przeszkadza.

    Oczywiście nikogo nie przekonuję ani ni namawiam. Piszę o sobie i jest mi
    tak dobrze co stanowi odpowiedź na zadane w tytule wątku pytanie "po co
    buduje się bloki". Ano po to żeby zaspokoić potrzeby ludzi którzy chcą
    mieszkać w bloku. Jedni chcą tego z wyboru, inni z braku możliwości
    dokonania innego wyboru a jeszcze inni dlatego że osiągnęli wiek w którym
    mieszkanie w domu jest kłopotliwe a mieskzanie w bloku komfortowe z ich
    punktu widzenia.
    --
    Jackare