    From: "v" <p...@t...it>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podatek od działki
    Date: Wed, 24 Feb 2010 00:40:29 +0100
    Sender: m...@n...wsisiz.edu.pl

    To sporo, ale jak niedawno kupowałeś to jest jakiśtam wyjaśnienie..
    Do niedawna podatki były płacone za część "mieszkalną" (może będę mylił
    pojęcia, ale istotny jest sens), na której stoi/ma stać dom i osobno za
    część "rolną" (dużo mniejsze) dla trawki, podjazdu i takich tam. Niemniej
    jednak stawki były wybrane rok wcześniej przez gminę i było OK, za działkę,
    o któej mówisz płaciło się 100-200 zł.
    Jednak jakaś dyrektywa UE nakazała przeklasyfikowanie CAŁOŚCI ziemii (do
    jakiejś powierzchni) działki na której jest/ma być jakaś zabudowa jako
    mieszkalna. A stawki były wybrane rok wcześniej, pewnie mało kto się tym
    przejmował okreslając jeza metr.
    No i nagle przy ustalonej stawce mieszkalnej rośnie Ci powierzchnia w ciągu
    roku (no bo podatki (stawki) powinny być stałe...) - no i masz...
    Gminy zaskoczone tym - w przyszłym roku powinny zmiejszyć stawki podatku...
    przynajmniej tak jest u mnie, gdzie spadło prawie o połowę na metrze
    kwadratowym
    Tyle mojego niefachowego wywodu, ale chciałem tylko oddać sens..