  • Data: 2015-11-12 15:57:44
    Temat: Re: podłogówka a temperatura w domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 12 Nov 2015 05:39:46 -0800 (PST), w...@g...com

    > Myjk, myślę, że dogadamy się - tylko po kolei - napisz na razie tylko,
    > czy te linki powyżej (odnośnie ciepłoty ciała czlowieka) to prawda, czy
    > nieprawda ? (zakłądam, że widzimy to samo - tułów cieplejszy, nogi
    > zimniejsze).

    Nie muszę mieć linków aby wiedzieć, że tułów jest i będzie ZAWSZE
    cieplejszy niż kończyny -- to jest wręcz clou sprawy.

    Wbrew temu co sugerujesz tymi ilustracjami czy wcześniejszymi przykładami z
    "lachonami", to nie wynika z naturalnego "komfortu cieplnego" dla
    najlepszego samopoczucia człowieka, tylko z takiej a nie innej jego budowy.

    Oczywiście, można ochraniać/ogrzewać korpus, dzięki czemu ogrzeją się też
    kończyny. Problem w tym, że nie jest to szybkie, ani komfortowe
    rozwiązanie.

    Dlatego łatwiej i przyjemniej dostarczyć do nóg ciepło bezpośrednio od dołu
    z ogrzewanej podłogi, niż z boku/góry z powietrza czy kaloryferów
    przekazujac je do nóg przez przegrzana głowę i korpus.

    --
    Pozdor
    Myjk