  • Data: 2012-12-19 15:15:41
    Temat: Re: pompa CO {OT}
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja np wolałbym abyś ustosunkował sie do pierwszej części postu Mańka.
    > To czy Maniek ma rację z lodówką za 10tysi i dodatkowym zasobniku z
    > grzałka elektryczną czy nie ma racji myśle bardziej interesuje czytelników
    > tej grupy.

    z Mańkiem nie chcę dyskutować - zawsze kończy się jazdą po bandzie, jeśli
    ktoś odważy sie mieć inne zdanie albo wskazać jemu jakiś błąd

    ale odpowiem Tobie:

    za 10 tyś. też na pewno znajdziesz właściwy kombajn - nie chcę rzucać
    cenami, bo nie handluje kotłami ale wydaję mi się, że widziałem 2-funkcyjne
    Vaillanty za ok 4.500zł
    ale pewności nie mam czy to były te kotły 2funkcyjne, które Ty potrzebujesz
    (patrz *)

    w każdym bądź razie, wybór jest i warto poświecić temu trochę czasu..
    jak po poszukiwaniach dojdziesz do wniosku, że użyjesz kotła
    jednofunkcyjnego a funkcje załatwisz osprzętem to ok -
    nie twierdzę, że tylko tak można to rozwiązać - proponuje najpierw poszukać
    rozwiązania jak najprostszego ale bez niepotrzebnych kompromisów
    jak sobie obliczysz oba scenariusze w całości, to wtedy podejmiesz świadomą
    decyzję

    i nie zdziwiłbym się, jakbyś wyliczył, że ten drogi kombajn (za te
    przysłowiowe 10 tyś) w całkowitym rozliczeniu wyjdzie taniej
    niż zabawa w budowanie własnych rozwiązań...

    grzałka w zasobniku kosztuje ok 100-150 zł a pozwala mieć ciepłą wodę, jak
    musisz albo chcesz z jakiś powodów wyłączyć kocioł.

    nie wiem jaką będziesz potrzebował moc kotła, ale zasobnik CWU pozwala na
    zastosowania kotłów o mniejszej mocy
    bez utraty "komfortu kąpielowego" i np. zrobienie cyrkulacji gdy kocioł nie
    ma tej funkcji (akurat w Twoim przypadku proponuje kocioł w ogóle bez cwu *)

    * wybierając kocioł dwufunkcyjny, potrzebujesz aby funkcja
    wysokotemperaturowa kotła to nie było grzanie CWU, tylko zasilanie ogrzewana
    grzejnikowego,
    i pod tym względem układ z zasobnikiem cwu byłby po prostu konieczny...

    a instalację z zasobnikiem, możesz grzać dodatkowo innymi źródłami ciepła
    (solary, kominki, etc)

    pzdr