  • Data: 2012-12-19 15:55:27
    Temat: Re: pompa CO {OT}
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > A mozesz podac przyklad takiego kotla? ;)

    nie zajmuję się doborem kotłów już od pewnego czasu, więc nie mam aktualnej
    "bazy" z rynku w głowie
    poszukaj sam...

    > W ogolnie przyjetej nomenklaturze do ogrzewania z zasobnikiem
    > używa sie kotlow jednofunkcyjnych - grzeje jeden zamkniety obwod
    > kotłowy, ktory na rozne sposoby (wymienniki, mieszcze, pompy rozdziela
    > sie na grzanie zasobnica, podlogowki, grzejnikow...),

    masz rację - zwykle tak jest.
    zasobniki ogrzewa sie z obwodów wysokotemperaturowych - jaki kocioł to jest
    sprawa wtórna

    > dwufunkcyjne to taki sam obieg grzewczy + przeplywowe ogrzewacie CWU

    zwykle tak,
    ale tu akurat chodzi o wykorzystanie obwodu niskotemperaturowego przy
    odzysku ciepła
    ze spalin (kondensacji) ale zarazem zapewnieniu wyższej temperatury na
    potrzeby
    odbiorników wysokotemperaturowych, jak to ładnie opisałeś z instalacji
    "jednofunkcyjnych"

    wszystko po to żeby zachować wysoką sprawność energetyczną

    oczywiście, można od razu wziąć kocioł 1 funkcyjny, rozbujać go do
    temperatury grzejnikowej
    a na potrzeby podłogówki "mieszać",
    ale wtedy sprawność kotła kondensacyjnego będzie na tyle wątpliwa, że może
    lepiej w ogóle zrezygnować z kondensacji?

    pzdr