    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Date: Mon, 31 Oct 2011 08:46:18 +0100

    news:689c8241-31c9-492d-91eb-a978661ed229@s7g2000yqa
    .googlegroups.com...
    On 30 Paź, 19:34, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    >Ale przesadzona bo ? Komponenty wymienilem wczesniej. Napisz
    >konkretnie na czym mozna zaoszczedzic. Ja nie widze za bardzo
    >mozliwosci. Pewnie, ze kupujac wszystko na tysiace - mozna zejsc
    >pewnie o 20-30% z cena ale watpie ze Ecopol az tyle ich produkuje, a
    >duze firmy znowu placa wiecej za marketing :)

    Gdyby zegarki szwajcarskie sprzedawano na wagę to kosztowały by grosze.
    To że pompa wazy sporo o niczym nie świadczy. Kupa żelaztwa, rur miedzianych
    o grubym przekroju, duża sprężarka, parę styczników i esów za kilkadziesiąt
    zł i sterownik z prostym jak cep programem włącz wyłącz.
    W mojej lodówce są te same elementy a nawet chyba jest ich ciut więcej,
    izolacja też porządna i w stosunku do twojej PC lodówka Liebherr to taki
    majstersztyk z nierdzewki, szkła, plastiku z dodatkami srebra i agregatem
    sporo mniejszym niz u ciebie. Ale jak wiesz, wykonanie i pasowanie małych
    agregatów (czegokolwiek w mechanice w zasadzie) wymaga sporo
    dokładniejszych maszyn, dlatego szwajcarskie zegarki są długowieczne i
    kosztują więcej niż niejedna kukułka.
    Ja wiem że gdyby ruszyła jakaś większa masówka to ceny by mocno spadły, ale
    znając życie wzrośnie awaryjność i spadnie żywotność tego sprzętu.

    Marek