  • Data: 2010-04-10 07:49:05
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Kwi, 23:57, M B <m...@g...com> wrote:
    > Hello,
    >
    > Robiłem podsmowanie dla kolegów, więc bez kłopotu podzielę się też z
    > grupą bo pytań sporo się powtarza w temacie "ile faktycznie kosztuje
    > ogrzewanie pompą ciepła?"
    >
    > Mój dom to parterówka 230m2, pompa NIBE Fighter 10kW, ogrzewanie
    > wyłącznie podłogowe.
    >
    > tak więc mój domek pociągną energii
    >
    > od 2008-11-18 do 2009-08-24 (czyli 9,3 mies) - zużycie 8986kwh (czyli
    > 966kwh/mies)
    > od 2009-08-24 do 2010-04-09 (czyli 7,6 mies) - zużycie 9159kwh (czyli
    > 1205kwh/mies)

> [...]

    Obserwuj jak będą się zmieniać rachunki w czasie. Wg moich
    przypuszczeń będą z roku na rok lekko rosły w związku z powolnym
    wychładzaniem się zasobu ciepła. Po prostu wraz z pracą pompy będzie
    się ustalał jakiś nowy punkt równowagi temperatury źródła ciepła, -
    będzie następowało lekkie wychładzanie gleby. Wg mnie zwykłe
    przewodzenie cieplne nie jest w stanie skompensować poboru ciepła z
    gleby, chyba że występują bardzo istotne cieki wodne.
    Niektórzy błędnie myślą że to sprężarka traci sprawność.
    Może jest jakiś użytkownik PC, którego instalacja ma ponad 5 - 10 lat
    i zechce pokazać jak zmieniały się (czy też nie zmieniały się) jego
    rachunki za prąd.
    Pozdr