  • Data: 2010-04-10 07:50:55
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: M B <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Kwi, 02:47, Andgro <b...@a...com> wrote:
    > Dla porównania dom jednopiętrowy 185m2 w dachem 2-spadowym, w Ytongu bez
    > styropianu - jedno zalanie zbiornika gazowego (2300l propanu) czyli ~4,5
    > tysiąca złotych starcza na c.o. i c.w.u. starcza mi na cały okrągły rok
    > od jesieni do jesieni (jeszcze nigdy nie robiłem dolewki). W domu 5 osób
    > a temperatura zimą 21.5C pod sufitem non stop. Kocioł kondensacyjny.
    > Z tego liczę, że na ogrzewanie zimą wychodzi 75% gazu. Czyli koszt c.o.
    > byłby około 3,3 tysiąca.
    > Co potwierdza tezę, że wszystkie wygodne źródła energii kosztują
> [...]

    no własnie wg mnie powyższe zaprzecza tej tezie, ponieważ
    1, ja pisalem o kosztach przez caly rok, razem z CW więc nie można ich
    porównywać z kosztem samego CO. czyli mamy 4500zł u Ciebie i średnio
    3000zł u mnie.
    2. mam dom o 20% większy od Twojego
    3. .. i w dodatku parterowy z dachem o powierzchni prawie 400m2, a Ty
    pewnie użytkujesz poddasze skoro masz dach dwuspadowy. Więc masz z
    definicji bardzo energooszczędną bryłę.

    Tak więc jeżeli Ty wydajesz 4500zł rocznie na gaz, to wolę nie liczyć
    ile ja bym wydał ogrzewając nim swój dom. Byłoby to na pewno dużo
    więcej.

    rachunek jest prosty: Ty płacisz 4500/185=24zł na 1m2 za grzanie i
    wodę, a ja 3000/230=13zł/m2.

    pozdrowienia,
    MB