    From: Andgro <b...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Date: Sat, 10 Apr 2010 15:04:12 +0200

    Moim zdaniem w warunkach polskich, gdzie bywają kłopoty w dostawie
    prądu, tak mocne uzależnianie się od tego medium jest bardzo ryzykowne.
    Zresztą nie tylko u nas. Pamiętacie co sie działo w północnych Niemczech
    rok temu?
    Dlatego nadal utrzymuję zbiornik na gaz płynny, choć mógłbym sie,
    podłączyć do ziemnego. Ale po co. Przez okrągły rok mam spokój. Wiem, że
    mam dobre paliwo, a nie płace za nadmiar azotu. Jeśli zimą wyłącza prąd,
    to zwykły generator Hondy (do pracy ciągłej) 3 kW zapewnia mi
    oświetlenie, zasilanie dla kotła, pompy i mogę włączyć czajnik
    elektryczny. 2 pełna kanistry na 3 doby zasilania generatorem zawsze mam
    gotowe do użycia. Jeśli wysiądzie kocioł, to mogę ogrzać się kominkiem z
    rozprowadzeniem a ciepłą wodę wziąć z zasobnika który ma wbudowana
    grzałkę elektryczną, normalnie nie używaną (ogrzewanie gazowe, przez
    wymiennik). Żeby moja rodzina została z niczym, dosłownie wszystko
    musiałoby się na raz zepsuć, co jest niezmiernie mało prawdopodobne.
    Dzięki temu jestem spokojniejszy, gdy coś sie dzieje, zaczynają sią
    jakieś awarie, czy ktoś grozi, że zakręci komuś kurek.

    --

    Pozdrawiam,

    An