  • Data: 2010-04-10 20:53:25
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: M B <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Kwi, 14:51, Andgro <b...@a...com> wrote:
    > Napisałeś: "Więc roczny koszt ogrzewania 230m2 parterówki pompą ciepła
    > waha się od 2700 do 3600PLN/rok zależnie od pogody."
    >
    > A ja napisałem: "koszt c.o. byłby około 3,3 tysiąca."
    >
    > Jak dla mnie, to powyższe określenia są tożsame, a kwoty jednakowe.
    > Jeśli we wskazanej przez Ciebie powyższej kwocie jest zawarta c.w.u, to
    > znaczy, że źle sformułowałeś zdanie. Jest tam c.w.u, czy nie

    Może nie było to dość jasne, ale uznałem za oczywiste: moja pompa
    grzeje i CO i CWU, ja nie rozgraniczam ile na co poświęca. Any way:
    koszty które podałem sa za CO i CWU.

    > Fakt, masz dom bardziej marnujący energię i nieco większy. Taki twój
    > wybór. Na ile straty różnią się, tego po samej bryle i kubaturze nie
    > oszacujesz. Mój dom stoi w strefie silnych wiatrów na przykład, i od
    > strony wiatru jest nie osłonięty.
    > Zakładam, że jeśli zainwestowałeś w niezwykle kosztowną infrastrukturę
    > dla c.o., to również izolacje cieplne masz najwyższej jakości.

    szczerze to nie koniecznie: 30 porotherm i 10 styro (przykutwione)
    wełna 20 na suficie. dach bez dodatkowej izolacji.

> [...]
    > źródła energii kosztują tyle samo, jeśli się uwzględni koszty
    > infrastruktury. Jeśli się uwzględni koszty UTRZYMANIA tej
    > infrastruktury, komfortowe źródła ciepła kosztują tym więcej, im
    > bardziej są "ekologiczne". Dlatego na zachodzie wiele państw dopłaca do
    > tego, bo oni tam są bardzo skrupulatni w obliczeniach, oszczędni, i nikt
    > by tego nie chciał kupować gdyby musiał jak u nas zapłacić więcej.
    > Dlatego np tak mało "cywilnych" aut osobowych na zachodzie jest
    > napędzanych silnikami diesla. Bo taki silnik zwraca się dopiero po

    Czas zwrotu zależy od intensywności używania. Jak używasz diesla przez
    10tys km rocznie to nie zwróci się prawie nigdy, jak przez 50 tys
    rocznie to dużo szybciej.

    pozdr,
    MB