    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 11 Sep 2013 04:24:43 -0700 (PDT)
    <e...@g...com>
    <b...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 13:03:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > czzęsto pisłeś że PC to tak prote urzadzenie że nie ma się co psuć i wg Ciebie
    podziała ze 25 lat.

    Owszem, pod warunkiem ze rurki to rurki z czystej miedzi i odpowiedniej
    grubosci, a nie poklejone ze slomki do piwa :-)) Wymienniki z prawdziwej
    kwasowki, a nie ze stali ktora skoroduje i sie rozcieknie (uszkadzajac
    momentalnie pracujaca sprezarke :)

    > ta Twoja to cena 15tys jak Sam piszesz. Chińska 3tys chyba napisałeś.

    7,5k na allegro. Za 3 to jest w Chinach do kupienia :)

    > Niech będzie że chińska gorsza((ale nie wiem skąd takie założenie że chińska pompa
    będzie gorsza od jakiejś polskiej garażowej produkcji).Ale niech tam

    Uzyte komponenty / czesci. Idz do chinskiego marketu i kup buty. Potem kup
    takie same w CCC. To samo moznaby napisac o setkach, tysiacach artykulow.
    Chinczyk = tandeta i tyle :)

    > będzie że ta gorsza zamiast 25lat to 15lat podziała.

    Albo 3 ;)

    > 3 tys vs 15tys.

    7,5 VS 15, dla przecietnego zjadacza chleba.

    > Za 15lat tą chińską na złom i kupuję drugą.

    Twoj wybor - dolicz wymiane i 3-4 x drozsze grzanie w okresie wymiany :)

    [...]
    > Sam pisłaeś że zamontować PC to i dzieciak potrafi bo dwie rurki i wtyczka do
    gniazdka.

    Owszem - cztery rurki i gniazdko, nic wiecej - montaz jest b. prosty :)

    > Wiec za te 15lat jak się chińczyk pospuje(ale przecież PC to tak prymitywna
    konstrukcja wg Ciebie że co tam sie ma popsuć;))

    Juz pisalem - w chinskiej to nawet bym podejrzewal ze gumowe amortyzatory
    drgan sprezarki sparcieja i po roku popekaja :D

    > to wtedy kupuje się następną(pewnie sporo tańsza jak dzisiejsze 3tys i
    technologicznie bardziehj zaawansowana) wieszasz na ścinie, dwie rurki i wtyczka do
    kontaktu.

    Twoj dom - Twoja kasa - Twoje ryzyko :-)

    > Sam piszesz że nawet te chińskie mają porzadne sprężarki ale przecież żeby było na
    Twoim to chociaz założenie trzeba zrobić ze chińska gorsza bo lżejsza.ten ecopol
    pisze ze wymienniki thermokey a firma ta ma swój zakład produkcyjny zgadnij gdzie?

    Wymienniki w kilku jakie widzialem byly SWEPa. Ale to niewazne:-)

    > Dobra odpowiem:w Chinach
    > Automatyka sterownicza zpene tez jest z Chin.

    Akurat automatyke maja swoja autorska, bardzo prymitywna ale bardzo prosta
    (za to ich cenie) - oparta na jakims prostym programowanym atmelku i prostym
    wyswietlaczu :)

    Co do samej pompy, przypomne:

    http://szyna.civ.pl/pc/5.jpg

    Proste jak konstrukcja cepa i oprocz sprezarki i wymiennikow tak naprawde
    liczy sie tu przede wszystkim jakosc rurek i jakosc lutow / szczelnosc
    polaczen skrecanych (tam sa b. duze cisnienia i naprawde nie wystarczy to byle
    jak obsmarkac). I dam sobie glowe obciac ze chlopaki w Polsce robia
    to 10 x lepiej niz pan chinczyk :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.