  • Data: 2013-09-11 15:59:53
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:35:40 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

    > Wed, 11 Sep 2013 12:19:54 +0000 (UTC), masti

    > Zadajesz wyjątkowo podchwytliwe pytania. Jak masz taki straszny ciąg na
    > reperację w sobotnią noc, to i dogadasz się za wczasu z pobliskim
    > serwisem na taką usługę.

    na kiedy zaplanowałeś następną awarię pompy?

    >Aha, jak ci jednak padnie "markowa" pompa to ci
    > ją naprawią w nocy?

    jednak szansa na awarię jest mniejsza niż gniota.

    > Nie ma żadnej wiary, mam za sobą test praktyczny. Kupiłem najtańszy
    > chiński klimatyzator (zakupiony z premedytacją, najtańszy, bo ON/OFF,
    > aczkolwiek z dobrym kompresorem), importowany przez polską firmę która
    > naklejała tylko swój znaczek na front obudowy, 5kW z PC. Sam sobie
    > zainstalowałem (bo to banał) i działa -- sporo chłodząc w lato i grzejąc
    > jesień/wiosna (poddasze użytkowe).

    wspaniale. Wyekstrapolowałeś jednostkowy przypadek na wszystkie inne
    urządzenia.

> [...]
    > kosztują gotowe MARKOWE klimatyzatory inwerterowe z PC, które
    > praktycznie (poza wymiennikami) nie różnią się NICZYM. Pisałem już także
    > o tym przy poprzednim podobnym wątku, że w pompie ciepła która chodzi
    > tylko w zimę do CWU i CO przez pół dnia i chwilę w lato do CO, bezsensem
    > jest inwestować w scrolla za 4-5 klocków -- bo to jest sprężarka
    > przeznaczona do pracy CIĄGŁEJ i jej zakup to zwyczajne przeinwestowanie.
    > To tak jakby kupić sobie ciągnik siodłowy żeby 5 km do pracy dojechać w
    > jedną osobę. Niby sprzęt nie do zajechania -- tylko co z tego?

    a kto mówi o pompie do CWU? u mnie pompa jest jedynym ogrzewaniem domu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?