  • Data: 2013-09-12 10:28:21
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 września 2013 07:26:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Weź się obudź. W splitach też są sprężarki spiralne. Tylko z założenia nie
    > są przystosowane do pracy CIĄGŁEJ na maksymalnym wydatku przez 10 lat bez
    > przerwy. Czyt. wystarczą do pompy ciepła w domu jednorodzinnymi są 4x
    > tańsze w zakupie detalicznym.

    W takim razie znajdz mi ilosc start-stopow i przepracowanych godzin jaka
    deklaruje dla nich producent. Skoro sa 2 x tansze i jak sam piszesz -
    nie przeznaczone do pracy ciaglej wiec pewnie sa sporo mniej wytrzymale
    od "duzych" spialnych w pompach ciepla. Tu producent gwarantuje
    prace przez ok 100 tys godzin i to jest "akurat" dla pompy (pochodzi 20-25
    lat). Jezeli tamta jest dwa razy slabsza to pochodzi tylko 10-12 lat,
    wiec w czasie zycia mojej pompy Ty bedziesz musial wymienic swoja na nowa.

    Najstarsza instalacja jaka znam na polskiej pompie (hibernatusa) dziala od
    1996 bez ani jednej awarii (w domku jednorodzinnym) - to juz 17 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.