  • Data: 2009-12-18 08:07:03
    Temat: Re: pompa ciepla z odwiertem pionowym..
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:62eb487a-5da2-445f-9382-50a2153d2a91@l13g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > Ale w jaskiniach byly przeciagi, a stolarka okienna sprzed kilku lat
    > byla totalnie nieszczelna :) Tu akurat masz nietrafiony totalnie
    > argument. Obecnie montujesz super szczelna stolarke, grube ocieplenie
    > nie przepuszczajace pary i tylko obserwujesz jak rosnie plesn na
    > oknach gdzie najmocniej sie skrapla para wodna ;)

    Oj nie przesadzaj. Wzesniej dobra stolarka drewniana tez byla szczelna a
    obecnie przeciez pomieszczenia tez sie wentyluje.
    A kogo stac to montuje sobie mechaniczna 9+ rekuperator.
    Za luksus i fanaberie trzeba placic- tak bylo jest i bedzie. A
    mechaniczna+rekuperator kosztuje juz na starcie + pózniej eksploatacja. A
    oszczednosci z tego nie ma zadnych, sa tylko koszty mniejsze lub wieksze-
    jak ktos zdecydowal sie je ponosic to niech ponosi i tyle. Kazdego
    indywidualna sprawa. Ja mieszkalem juz w 3 domach i 2 mieszkaniach. Nigdzie
    tam nie bylo wentylacji mechanicznej ale tez nie bylo smrodku czy plesni.
    Z tym smrodkiem to tak jak z brudem- jak ktos nie sprzata to ma brudno, jak
    ktos nie wietrzy to ma smrodek.

    Krzysiek