  • Data: 2009-12-18 18:01:54
    Temat: Re: pompa ciepla z odwiertem pionowym..
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9419a3c4-ada0-4d8b-bcd3-

    >Przyjmując że twardziele mogą wytrzymać przy czterokrotnie mniejszej
    >wymianie, to można (dla domku jednorodzinnego w modelu rodziny 2+1 i
    >zero ruchu tylko leżenie na kanapie przed telewizorem) przyjąć 0,5
    >wymiany na h (poziom smrodu i bólu głowy).

    Po raz kolejny przy tego typu dyskusjach fakty mowia co innego.
    Wszyscy piszacy tu maja juz po pare lat i wiekszosc z nas do dzis albo do
    niedawna mieszkala w domach/mieszkaniach z wentylacja grawitacyjna. Ciekwe,
    ze jak do tej pory chyba nikt nie skarzyl sie na permanentne bole glowy,
    ataki migreny z powodu wentylacji grawitacyjnej. Ja cale zycie mieszkam w
    wentylacji grawitacyjnej i nie mam zadnej migreny. Ludzie nie uciekaja
    odemnie wiec raczej nie smierdze. Zone moja tez mam z wentylacji
    grawitacyjnej i tez nigdy nie smierdziala. Rodzicow mam zdrowych, dzieci
    tez, sam do lekarza z bolami nie latam, wiec chyba nie jest zle. Nie widze
    tez zeby wiekszosc spoleczenstwa slaniala sie z bolu glowy i smierdziala.
    Skad Wy macie takie wyobrazenia o swiecie to nie mam pojecia, a raczej mam,
    z wyswiechtanych sloganow reklamowych mimo ze fakty swiadcza przeciwko nim.
    Kiedys doszlismy juz do tego, ze wentylacja nie oszczdzi nam nawet polowy
    kosztow ogrzewania a co najwyzej jakas pomniejsza wartosc na co wskazywaly
    by relatywne dane o zuzyciu gazu, czy placonych rachunkach za ogrzewanie. W
    zwiazku z czym naiwne wydaje sie twierdzenie, ze ta instalacja kiedy kolwiek
    ma szanse sie zwrocic. Komfort wyzszy owszem, komfort w ogole nie, ekonomia
    nie.

    Pozdro.. TK