  • Data: 2012-05-15 21:09:56
    Temat: Re: pompa do głebinówki - jaka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.05.2012 14:01, rt pisze:
    > Witam
    >
    > kolejny dylemat - jaka pompę do głebinówki kupić ? w sklepie polecaja
    > groundfosa za 2,5 tys, ma do wypniecia wode na 40 m do góry, 30 ma studnia
    >
    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo
    > pompa bedzie chodzila na okragło ?

    Zakładam, że woda będzie też szła np. na podlewanie?

    W takim razie polecam porządną pompę pracującą w zanurzeniu i zbiornik
    hydroforowy w domu z wyłącznikiem ciśnieniowym. 200l czy nawet 300l nie
    będzie złym pomysłem, jeśli masz na to miejsce.

    Pomijając wpływ tej wielkości na cykl pracy pompy (lepiej, żeby nie
    "cykała" co chwilę - lepiej, żeby pracowała dłużej ale rzadziej), jeśli
    nie zapomnisz o zaworze zwrotnym (i nie będzie on przepuszczał ;) ) to
    jesteś "kryty" jeśli chodzi o wodę nawet w przypadku dłuższego braku
    zasilania lub konieczności wymiany pompy - na dzień czy dwa wody i
    ciśnienia starczy.

    Zalety takiego rozdzielonego rozwiązania: cicho w domu (pompa mruczy
    sobie w studni), mniej kopania wokół studni (sąsiad wepchnął zbiornik
    hydroforowy pod ziemię... niestety kiedyś zamarzło, a wydawało mu się że
    dość głęboko wkopał).

    U siebie ustawiłem tak, że podczas podlewania w instalacji mam w miarę
    stabilne okolice 5bar w zbiorniku i pompa cały czas pracuje bez ciągłego
    "pstrykania". Instalacja idąca na dom ma reduktor do 2bar.