  • Data: 2020-04-29 00:53:55
    Temat: Re: pompa do podlewania ogródka
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2020 o 16:36, collie pisze:

    > Mam taką pompę - konkretnie ukraińską - i służy mi do podlewania
    > ogrodu. Z tego względu jest zatapiana w studni wczesną wiosną
    > i wyjmowana późną jesienią. Mogłaby pewnie i zimować w studni,
    > bo studnia nie zamarza, ale lepiej nie trzymać jej w stojącej
    > wodzie bez pracy, bo jeszcze jakaś kijanka do niej wejdzie na
    > zimę i wiosną żaba nie będzie mogła wyjść. Funkcjonuje tak już
    > piąty rok ten elektronasos. Ale, powtarzam, musi to być pompa
    > "ruska" - czyli ukraińska/białoruska/rosyjska - a nie polska,
    > czyli chińska podróbka z aluminiowym uzwojeniem elektromagnesu.

    Moja taka (chyba z bazaru) zimowała zanurzona, studnia dosyć głęboka,
    coś z 10m, kiedyś wody było na 2-3m od gruntu, a nawet 1,5m jak wiosna
    deszczowa, od 2-3-4 lat mam już tylko na dnie (w tym roku nawet sznurek
    się skończył, prawie samo dno, tylko ze 60-70L wyciągnę i kuniec).

    Zasadzona gdzieś IV/V 2019 do studni wsadzona i z braku czasu została w
    studni całą zimę, ze 2-3 tyg. temu podłączyłem wtyczkę i zabuczała po
    swojemu dając wodę, tylko jw. za rok to pewnie nie będzie co ciągnąć.