  • Data: 2010-03-08 14:44:33
    Temat: Re: pompa - kanalizacja - łazienka i toaleta
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RD napisał(a):
    > Kilka dni temu pytałem o możliwość przeniesienia pralki
    > poza łazienkę. Wówczas m.in. polecono pompę, która
    > zapewni przewyższenie ~5m.
    >
    > Zainteresowałem się tym teraz, ponieważ otwór w pionie
    > kanalizacji jest nieco wyżej od posadzki, co powoduje, że
    > WC, czy też wanna, czy prysznic muszą znaleźć się na od
    > 10 do 15cm podwyższeniu. Nie muszę pisać, jak jest to
    > kłopotliwe. Myśleliśmy o przebudowie kanalizacji, jednak
    > niestety nie jest to możliwe, stąd szukam innych
    > rozwiązań. Czy pompa mogłaby być w tej sytuacji
    > rozwiązaniem idealnym?
    Ustawienia tego urządzenia to ostateczność, przeznaczone do
    pomieszczeń w których nie ma kanalizacji.
    Np. stare budownictwo, w którym toalety z pionem
    kanalizacyjnym usytuowane były po za mieszkaniem, na korytarzu.
    Mając pion kanalizacyjny w mieszkaniu, kombinował bym by
    podpiąć sie do tego pionu grawitacyjnie, a patentów na
    przerobienie lub wpięcie sie jest kilka.
    Weź też to pod uwagę, że takie urządzenie wydaje dźwięki,
    oraz to że do tego urządzenia musi coś samo wpłynąć.
    http://www.bartoszsklep.pl/index.php?cat_id=24&page=
    > Rozumiem, że aby działać, musi być podłączona do sieci
    > elektrycznej, w związku z czym pobiera prąd. Czy jest to
    > zauważalne w kosztach?
    Moc silnika około 0,4 kW
    --
    Krzysiek