    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Date: Tue, 14 Jul 2009 02:32:05 -0700 (PDT)

    On 14 Lip, 09:44, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > przychodzisz do domu i robi sie zimno, w łazience jest zimno itd:)
    Ciepło i zimno to pojęcie subiektywne... być może dla Ciebie i 25C to
    zimno...
    ;-)

    > tylko złośliwie w dzień na zewnątrz jest cieplej

    No czyli mniej grzać trzeba ... prawda?
    ;-)

    >a w nocy zimniej

    Na ale w nocy grzejesz wtedy... prawda?
    ;-)

    Więc jak widzisz wszystko się zgadza.

    > oczywiście nie bedziesz wietrzył tego domu albo musisz mieć rekuperator

    Rekuperator fajna rzecz... warto mieć.
    ;-)

    A co do wietrzenia to powiem tak... obecnie buduję dom z silki. Nie
    zdążyłem całkowicie go ocieplić przed zimą. Ponieważ okna zamontowałem
    na kotwach poza licem ściany to hulał po domu wiatr (bo nie wszystkie
    ściany miały już styropian). Przyszły mrozy i temperatura w domu
    spadała tylko kilka stopni dziennie... a dom stał bez ogrzewania.
    Cud jakiś czy co?
    ;-)

    To właśnie zadziałała ta stała czasowa o której wspominałem. Tak więc
    kilka godzin dziennie "braku ogrzewania" to nawet za bardzo się nie
    poczuje ... nawet w domu z wentylacją grawitacyjną.
    ;-)
    Przy rekuperatorze i dobrym ociepleniu domu to ta stała czasowa pewnie
    ma z tydzień ... albo dwa.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.