    From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Date: Tue, 14 Jul 2009 13:55:50 +0200

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:h3hnsk$ar7$1@inews.gazeta.pl...

    > zwłaszcza gdy za samo przyłącze chcieli kilka tysięcy....
    > a tak mam bezpieczniejszy dom, tani w eksploatacji :)

    A jak kupić taka tania pompę? Póki co widze róznego rodzaju wynalazki czyli
    np piece na groszek za pół ceny. sasiad montuje zobacze jak to bedzie
    dzialac w porownaniu do firmowego.

    Siedze obecnie w temacie ogrzewania. Poki co jest pomysl na C.O. z
    podgrzewaniem piecem elektrycznym. Z wykorzystaniem drugiej taryfy. Ale mam
    240m2 z tego 160 podlogowki na dole i na gorze ok 80 bez podlogowki. Zdaje
    sie ze musialbym miec spory zasobnik, zeby kumulowac cieplo z II taryfy.
    Alternatywa to olej lub pelety.
    Doszedlem do wniosku, że wybor najlepszego ogrzewania to totolotek
    Bo jezeli najlepsze= (-koszt grzania)+(-Koszt obslugi)+wygoda-koszt
    wykonania to mozemy dlugo liczyc.
    Koszt grzania to mozna jeszcze teoretycznie wyliczyc. Oczywiscie biorac pod
    uwage jakosc wykonanych prac budowlanych. Oczywiscie nie wiemy ile bedzie
    kosztowal kilowat, litr czy kilogram danego medium. A jak ktos uwaza ze wie
    to niech gra na rynkach finansowych/towarowych :-).
    Koszt obslugi, tu tez pewna dowolnosc. Wygoda rzecz subiektywna. Ale to nie
    wszystko. trzeba doliczyc do kosztow budowy koszt m2 kotlowni.
    Co innego kotlownia z powierzchnia magazynowa na wegiel a co innego
    kotlownia na gaz bez zasobnika. Do tego oczywiscie kominy.
    IMO warto takze wziac pod uwage koszt ocieplenia. Dom ogrzewany drogim
    medium nalezy ocieplic lepiej. Dom ogrzewany smieciami moze wystarczy 12cm
    styropianu?
    na koniec, o czym wiekszosc zapomina nalezy policzyc koszt pieniadza w
    czasie. Bo wydane teraz 50000 nie rowna sie zaoszczedzonym co roku , przez
    10 lat 5000/rok.
    Jak ktos to wszystko potrafi wyliczyc, gratuluje. ja nie potrafię :-)