  • Data: 2020-08-16 09:37:28
    Temat: Re: pomysł na ~tani, regulowany wentylator do WM?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Samochodowy silnik ma szczotki, które się wytrą od ciągłej pracy i
    > silnik taki jest głośny.
    > Polecam silnik klatkowy + falownik

    A ja bardzo nie polecam. Silniki sterowane falownikami piszczą, a jak
    zastosuje się falownik lepszej klasy, to będzie miał modulację
    częstotliwości kluczowania mostków i będzie "technicznie szumiał". Na
    dodatek dźwięk zmienia się w zależności od nastaw.

    Sprawdzają się zwykłe wentylatory z silnikami jednofazowymi regulowane
    autotransformatorem. Przykładowo ARW firmy Breve. Problem w zasadzie nie
    jest z wentylatorem, a fizyką jako taką.

    Jeżeli chcesz cicho, to wydajny wentylator o dużej średnicy, puszczony
    na mniejszym napięciu*, zaskrzynkowany i z wytłumionymi dużymi kanałami.
    Kanały możesz zrobić, na końcach je poprzegradzać naprzemiennie, wykleić
    matą tłumiącą (coś ala samoprzylepny filc) i nie usłyszysz że pracują.
    Jeżeli mogę doradzić, bo temat zawsze indywidualny i trudny.

    Miłego.
    Irek.N.
    * stosuję metodę, że każda zmiana to kop na 100%, a po chwili
    przełączenie na właściwe napięcie, żeby mieć pewność rozpędzenia.