    From: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: popiół
    Date: Sun, 28 Jun 2009 20:26:30 +0200

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h27g78$n8l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Czy macie jakieś zastosowanie dla popiołu z kominka? Co robić z popiołem
    > może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?

    Kompostownik to dobry pomysł, tylko, że ja nie mam kompostownika - i chyba
    nie będę miał.
    Popiół z kominka wykorzystuję następująco:
    Ostatni (a nawet przedostatni) pokos trawy , w danym roku przesypuję
    popiołem z kominka i taką mieszankę ładuję na grządki podczas jesiennego
    przekopywania. To jest równie dobre jak naturalny nawóz.
    Przesiany popiół rozsypuję jesienią na trawniku zamiast nawozu jesiennego.
    Nadaje się do tego celu znakomicie gdyż zawiera wszystkie składniki
    pokarmowe za wyjątkiem azotu czyli idealny nawóz jesienny za darmo. Można w
    ten sposób nawozić drzewa, krzewy, rabatki, gazony itp.
    Do takiego wykorzystania popiołu doszedłem samodzielnie, z małą pomocą
    programu "Rok w ogrodzie" , nie wiem jakie jest uzasadnienie naukowe ,ale
    to działa.

    Antoni Broniak