  • Data: 2010-09-06 07:32:15
    Temat: Re: posadzki - polewać?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mnie zrobili goście wylewki, ze względu na pogodę nie kazali zraszać, i
    > mimo, ze nie były zbrojone górą, dołem bokiem czy jest jeszcze modnie to
    > nie popękały w żadnym miejscu. Może dlatego, że dylatacje zrobione ze
    > sztuką ?
    Akurat dylatacje tu niewiele mają, beton jak ma za mało wody to wysycha i
    się kurczy
    a że świerzy to wytrzymałość żadna dlatego wtedy pęka, polewanie powoduje
    brak skurczów
    wysychania i wiązanie betonu, wystarczy kilka dni, później już osiągnie
    na tyle dużą wytrzymałość że sam nie pęknie, chyba że będzie zła dylatacja
    albo jej brak która spowoduje dodatkowe naprężenia, wtedy może jeszcze
    pęknąć.

    --
    Pozdr
    JanuszK