  • Data: 2009-05-23 19:41:13
    Temat: Re: poszukuję kominka z płaszczem wodnym
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gv9gs7$p8f$1@news.dialog.net.pl...

    > Jako żę mam podłogówkę to nawet bufora nie trzeba.

    Znaczy co, z kominka do podlogi od razu??

    > Porównując koszty do 'zwykłego' kominka
    > Dobry wklad stalowy do ciągłego palenia pewnie też ze 2000-3000 będzie
    > kosztował, do tego rozprowadzenie goracego powietrza które też swoje
    > kosztuje, uważam więc że do tego wodnego kominka wcale tak dużo nie
    > dołożyłem w stosunku do zwykłego.

    Prawdziwe DGP ma taki sam sens jak plaszcz wodny. Z tych dwu pewnie plaszcz
    lepszy, choc kosztow nie porownywalem. Ciekawy jestem tylko jaka bedzie
    trwalosc wkladu z plaszczem wiedzac jaka temp. kotla trzeba utrzymywac zeby
    nie korodowal i jak to sie ma do przygasajacej szczapy drzewa.
    Najlepszym kominkowym rozwiazaniem bedzie rozprowadzenie grawitacyjne,
    idealne na wypadek awarii zasilania i eksploatacyjnie nie kosztuje
    kompletnie nic poza opalem. Niestety nielatwe w realizacji, a czasami wrecz
    niemozliwe. Dla mnie zreszta i tak nie ma odpowiednich mocy zadnych wkladow,
    wiec nie mam w ogole problemu. Przekuje sie przez strop i wyprowadze rury do
    dwu pomieszczen na gorze, raptem ze 3m rury i oczywiscie kratka w salonie.
    Nie mam czasu na zabawy z kominkiem w ciagu dnia, wiec traktuje to awaryjnie
    i czysto nastrojowo.

    Pozdro.. TK