    From: artee <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Date: Wed, 21 Sep 2011 01:09:01 -0700 (PDT)

    W dniu środa, 21 września 2011, 09:00:53 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > A moglbys jeszcze zamiescic legende do swojego Ascii-artu
    Zobacz ponizej.

    > Z profilami poprzecznym jest o tyle problem, ze jeden z nich jest na 99
    > procent dokladnie na tej wysokosci, na ktorej MUSZA wypadac otwory na sruby
    > mocujace umywalke (otwory w plytkach juz wywiercono, a poza tym wysokosc
    > wyprowadzen wody i kanalizacji ze sciany oraz nietypowy ksztalt umywalki
    > nakladaja spore ograniczenia) i na dodatek jest przewiercony.
    Tutaj bedzie klopot ale...
    Ja bym podzielil w takim razie to wzmocnienie na dwie czesci i zamocowal to od gory i
    dolu. Profil poziomy masz z wywinietymi krawedziami C czy klasyczne U?
    Jezeli U to bez problemu wsuniesz od ktorejs strony ta plyte wzmacniajaca w profil i
    odstep miedzy tymi kawalkami bedzie raptem na grubosc profila. Jak z zawinietymi
    brzegami to troche kombinerkowania bedzie ;)
    Boki tych plyt wzmacniajacych mocujesz za pomoca profilu UD do profili pionowych
    (profil U ~50 mm - grubosc plyty 18mm - szerokosc UD ~3cm wiec na pewno sie
    zmiescisz). Plyte wzmacniajaca przykrec katownikiem tez do profilu poziomego z ktorej
    ze stron gdzie nie masz rurek/srub.
    W miejscu gdzie wypadaja Ci otwory podcinasz troche profil poziomy i na cala dlugosc
    wzmocnienia przykrecasz dwa kawalki jakiegos profila czy katownika (pionowo).
    Najlepiej jakis UA jak Ci zostal (2 mm grubosci).
    W tym UA wiercisz otwory przez ktore beda przechodzic sruby z umywalki.

    Nie chce mi sie tego klepac w ASCII i wieczorkiem przygotuje Ci rysunek w 3D jak
    chcesz (odezwij sie na priva) :)

    > Jesli mam wzmocnic tyl plyty GK, to ten przewiercony profil bede musial
    > usunac (inaczej jakos sobie tego nie wyobrazam). No i teraz pytanie, czy to
    Nie bedzie takiej potrzeby ale trzeba bedzie go tylko naciac w dwoch miejscach zeby
    przepuscic profile ktore przeniosa obciazenia z nakretek na plecy wzmocnienia.
    Pamietaj ze te wzmocnienia zastapia Ci profil poprzeczny bo beda sie znajdowac
    pomiedzy pionowymi.
    Jezeli nie masz miejsca bo pewnie ciasno tam troche to zawsze mozesz uzyc zamiast
    plyty kawalka blachy ktory przeniesie obciazenie na wieksza powierzchnie GK. Zawsze
    jednak bedziesz potrzebowal zakotwienia do pionowych/poziomych profili zeby nie
    pracowala plyta GK (a z nia plytki).

    > wykonalne i jesli tak, to czy nie nalezy przed jego wyjeciem przykrecic
    > poprzecznych profili ponizej i powyzej, zeby konstrukcja nie zaczela nagle
    > pracowac.
    Oczywiscie mozesz ale tak na prawde to juz nie za bardzo cos poprawisz bo profile
    zaczynaja pracowac zgodnie z instrukcja dopiero jak je przykrecisz do plyty GK a
    tutaj od strony plytek nie ma szans :)
    Reasumujac - na przyszlosc trzeba przemyslec wzmocnienia sciany z GK zanim sie ja
    oplytkuje ;)

    Artur Lew