  • Data: 2013-01-28 10:28:04
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 10:06:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Marek, ty masz chyba dwie taryfy.
    >
    > Jesteś w stanie podac ile zużywasz kWh łacznie i ile z tego w tańsze a ile w
    droższej?

    Ja nie Marek ale tez mam dwie taryfy i dokladnie wszystko spisuje ;)

    Ostatnie ~35 dni wyszlo mi tak:

    626kWh - droga
    977kWh - tania

    Z czego nalezy odliczyc cala kotlownie, tj:

    328kWh - droga
    752kWh - tania

    I zostaje na cele "bytowe":

    298kWh - droga (180 pln)
    225kWh - tania (72 pln)

    Mimo slabego stosunku drogiej do taniej (zwykle wychodzi duzo lepszy) - przy liczniku
    jednostrefowym oplata bylaby o pare/nascie PLN wyzsza.

    Generalnie wszystkie urzadzenia ktore dzialaja 24/h - sa tansze w taryfie
    dwustrefowej. Ja tylko zmywarke i pralke puszczam w drogiej - ale daleko zeby nazwac
    to terrorem - tak mi zawsze wychodzi ze po kolacji co dwa dni zmywarka sie zapelnia i
    puszczam ja przed spaniem, a ze chodze spac o 00.00-2.00 to nie ma z tym zadnego
    problemu. Z wszystkimi pozostalymi urzadzeniami wogole sie nie ograniczam. Dbac tylko
    musze o to zeby dwa razy w roku przestawic zegarek w pompie ciepla bo tego lata
    zapomnialem i przez pol roku pompa wlaczala sie jak na zlosc do grzania CWU w drogiej
    taryfie ;D

    Caly rok wyszedl u mnie 5527kWh w drogiej / 6907kWh w taniej. Czyli w sumie: 3316 +
    2210 = 5526 pln, acz w tym roku licze przynajmniej na ~1k pln taniej. CWU w taniej +
    zrobienie porzadku z wieloma sprawami (typu halogen przed garazem 500W dzialajacy
    wczesniej 30 min po wykryciu ruchu - w nocy dzialal prawie caly czas jak koty biegaly
    ;) etc. Tak czy inaczej - przy jednostrefowym zaplacilbym cos blizej 7k pln za rok :)

    --
    Adam Sz.