  • Data: 2011-08-05 10:10:33
    Temat: Re: prawo do ziemi przed ogrodzeniem
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.08.2011 18:31, robercik-us pisze:

    > Acha... cieszcie się, że nie podkablował Was do nadzoru budowlanego o
    > bezprawne utwardzenie drogi - nie wiem czy tego nie robi się na
    > zgłoszenie przynajmniej, a do zgłoszenia, a tym bardziej do pozwolenia
    > na budowę jest wymagana pisemna zgoda właściciela terenu - jak nie
    > załatwicie z nim ugodowo, to może Wam narobić dużego smrodu i może to
    > bardzo boleć... :-/
    > 1 postępowanie o samowolę budowlaną - o ile nie mieliście na te prace
    > papierów
    > 2 proces cywilny o wykonywanie prac budowlanych na cudzym terenie - też
> [...]

    Primo: posiadacze służebności mają zasadniczo wręcz obowiązek zadbać o
    stan techniczny urządzenia (art. 289 KC). droga to niby nie urządzenie,
    ale można to i tak interpretować.

    Secundo: Art. 29, ust. 2, pozycja 12: "Pozwolenia na budowę nie wymaga
    wykonywanie robót budowlanych polegających na: (...) przebudowie dróg,
    torów i urządzeń kolejowych". Wprawdzie niby podlega to pod zgłoszenie,
    ale jeśli ta "przebudowa" polegała na wyrównaniu, wysypaniu jakiegoś
    tłucznia i ubiciu, to jak dla mnie to będzie raczej naprawa/remont. Co
    innego, jakby asfalt lali.