  • Data: 2013-02-04 12:59:11
    Temat: Re: problem z cieknącym kominem
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.02.2013 12:41, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > Mój komin jest systemowy (Plewa), powyżej poziomu dachu ocieplony
    > warstwą wełny (5cm), a na wełnę poszedł klej i siatka, nastepnie grunt
    > (bodajże CT17, takie jakby białe mleczko). To wszystko cierpliwie znosi
    > próbę czasu i kaprysy pogody od listopada 2011, więc ponad rok.
    >
    > Ostatnio zaczęło przeciekać przy jednym z kominów. Dzieje się tak po
    > intensywnym deszczu.
    >
    > Obróbki są zrobione moim zdaniem dobrze. Na moje oko to wełna jest
    > głównym problemem. Ona po prostu łapie wodę, która przesiąka przez nią i
> [...]

    Powodów może być kilka - okucie komina może nie jest jednak dobre. Czy
    to tylko komin spalinowy, czy również wentylacyjny? Jak tak, to jak jest
    zrobione przekucie do wentylacji - z boku, góry, jak jest zabezpieczone?
    Pokaż zdjęcia albo rysunki.
    Sama woda może wędrować do góry, a do tego jeszcze wiatr i może gdzieś
    pod okucie ci wędruje. Dużo masz tej wody? Czy tylko ślady. Zrób dziurę
    w kleju sprawdź czy wełna jest mokra...

    U mnie był banalny powód - jak mi spece wycieli w styropianie i pustaku
    komina systemowego boczne dziury na wentylację to nie zabezpieczyli tego
    klejem. Założyli kratki i przez rok nic się nie działo. Aż pewnego dnia
    wiatr i deszcz zrobili swoje. woda pociekła mi po kominie. Wezwałem
    dekarzy na reklamację. Przyjechali obejrzeli wylali kilka wiader wody na
    komin i znaleźli przyczynę.
    Obawiam się, że nikt bez oglądania nic nie pomoże.
    Nie wiem jaki klej dałeś na wełnę ale już ona sam bez gruntu powinien
    zabezpieczyć tą wełną

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com