  • Data: 2009-03-10 22:27:24
    Temat: Re: problem z elektryką
    Od: "Piotr " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

    > Teraz jest patowa sytuacja/. Wykonawca powie, że za opóźnienia chce 2x tyle
    > kasy, bo każdy otworek trzeba macać czy aby nie ma kabla. Trzeba te kable
    > badać i badać i badać i badać.... ciemno to widzę. Odkuwanie młotkiem
    często
    > niszczy izolacje kabli i później wywala różnicówki bez powodu. To też nie
    > metoda. Trzeba zrobic audyt, zrobic kreski. Kupa kasy. Żeby dobrze wymacać
    > kabel trzeba je podłączyć, a jak je podłączyć jak do końca nie wiadomo
    gdzie
    > są jeszcze rozwarte.... To jest tragedia.

    No już go tak nie strasz. ma jakies tam fotki, po cegłach mozna jakoś
    obliczyc jak leci tor z kablami. Po drugie do odkuwania młota piątki nie
    będzie używał, a alarmówki tam nie widać(ta jest delikatna). Odkuwanie tez
    nie na całości tylko skokami naprzód. Profil UD ma zazwyczaj teraz swoje
    otwory. Trasujemy punkty, a obok sprawdzamy stan pod tynkiem. Zdarzało mi się
    już zatynkowane kable rozchylać i kołki mocować między nimi tak, aby
    wystająca koszulka kołka zabezpieczała sam przewód przed gwintem wkręta. Jest
    to do zrobienia, a ekipa poklnie i jakoś to skończy. Uczulic tylko, żeby nie
    lekceważyli uszkodzonej nawet lekko izolacji. Czasem klejem na gorąco z
    pistoletu można ją naprawić :).