    From: "kiki" <s...@s...ss>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: programator i pomieszczenie referencyjne.
    Date: Fri, 13 Mar 2009 20:05:37 +0100

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:gpe5qo$pat$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Czytalem, ale moze bez szczegolowego wnikania co i jak. Na dzien
    > dzisiejszy skupilem sie na rozprowadzeniu kabli posadzka do rozdzielaczy i
    > tego wlasnie programatora. Nie wiedzialem, ze kociol moze regulowac temp.
    > na podstawie temp. powrotu.

    No tak. To jest taka sprawa, jak wraca za zimna woda to znaczy, że musisz
    podać więcej ciepła i piec się tego uczy poprzez sterownik. Poczytaj o
    "sterowanie pid".
    Musisz ustawić nieco więcej na piecu i regulować odbiornikami, a piec
    sumarycznie sobie da radę.

    >To nie jest moja branza, a poznam sie pozniej, jak wszystko bedzie juz
    >spiete. Temat byl walkowany juz nie raz, a w instrukcji napisano aby
    >programator nie byl w poblizu innego zrodla ciepla, a w pomieszczeniu
    >referencyjnym nie powinno byc glowic termostatycznych na grzejnikach. To
    >jest jakby jasna sugestia jak ma to dzialac.

    A no właśnie. Z perspektywy czasu widzę, że pokojowe regulatory może sie i
    sprawdzają ale w mieszkanku 50m2. Jak masz dużo pomieszczeń na różnych
    pietrach to nic to nie da. Będzie za gorąco, za zimno, będzie się zmieniać.