  • 1. Data: 2009-03-12 21:37:34
    Temat: programator i pomieszczenie referencyjne.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Oczywiscie po raz setny na grupie jako sto pierwszy pozwole sie spytac o
    sugestie szanownego grona, gdzie umiescic programator z czujnikiem temp.
    wewn. Pierwsze co przychodzi do glowy to salon. No ale tam kominek nie
    wiadomo ile razy palony, choc raczej nie jako podstawowe zrodlo ciepla. Hol
    nie bardzo, bo otwierane drzwi i takie tam. Kuchnia..., bo ja wiem, cos sie
    bedzie gotowalo i takie tam. Kominek bedzie z jakims tam nie wielkim
    rozprowadzeniem. Czyli przez strop na gore do jednego pomieszczenia, cos tam
    przez sciane obok i salon, gdzie bedzie stal. Dom na dole w wiekszosci
    otwarty, praktycznie bez drzwi.
    Sprawa druga, jezeli salon to gdzie czepiacie programator?? Przy wlaczniku
    swiatla, moze gdzie indziej?? Czysto uzytkowo poprosze.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-03-12 21:54:29
    Temat: Re: programator i pomieszczenie referencyjne.
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > Hol nie bardzo, bo otwierane drzwi i takie tam. Kuchnia..., bo ja wiem,
    > cos sie bedzie gotowalo i takie tam. Kominek bedzie z jakims tam nie
    ------------------------------------
    Ja bym wybrał bezprzewodowy - zawsze możesz zmienić miejsce zamocowania /
    postawienia ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-03-12 22:02:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Ja bym wybrał bezprzewodowy - zawsze możesz zmienić miejsce zamocowania /
    > postawienia ;-)

    To nie jest kwestia wyboru, ja juz mam kablowy kupiony ze sterownikiem
    pogodowym i kotlem w komplecie.:-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-03-12 22:08:17
    Od: psb <p...@p...to>

    Maniek4 pisze:
    > Witam.
    >
    > Oczywiscie po raz setny na grupie jako sto pierwszy pozwole sie spytac o
    > sugestie szanownego grona, gdzie umiescic programator z czujnikiem temp.

    Ja tam osobiście wybrałem hol dolny. Mam dom o dość otwartej
    architekturze, 80% czasu spędzam w salonie, który to jest praktycznie
    zintegrowany z holem i kuchnią. Przy paleniu w kominku obserwuję znaczny
    wzrost temp. ale na górnym holu - całe ciepło wali przez antresolę, więc
    zbytnio nie udziela się na czujnik. Ustawione mam tam te 23st, a w
    pokoju nad garażem, jako że najzimniejszy, mam odkręcony więcej
    termoregulator na kaloryferku.

    psb

  • 5. Data: 2009-03-12 23:07:28
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > sugestie szanownego grona, gdzie umiescic programator z czujnikiem temp.
    > wewn. Pierwsze co przychodzi do glowy to salon. No ale tam kominek nie

    Możesz sobie podarować czujnik temp wewnętrznej. Wystarczy ci pogodówka z
    czujnikiem na murze od północy. Żaden regulator pokojowy nie spełnia swojej
    roli jak należy. Uwierz mi.

  • 6. Data: 2009-03-12 23:19:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Możesz sobie podarować czujnik temp wewnętrznej. Wystarczy ci pogodówka z
    > czujnikiem na murze od północy. Żaden regulator pokojowy nie spełnia
    > swojej roli jak należy. Uwierz mi.

    To jest czujnik temp. wewn. regulatora pogodowego wbudowany w programator z
    wyswietlaczem pokazujacym prace calego systemu. Nie ma mozliwosci programowo
    odlaczenia tego jak sadze. Czujnik temp. zewn. jest tam gdzie jego miejsce,
    ale to chyba za malo, bo skad regulator ma wiedziec jaka temp. jest
    wewnatrz? Priorytetem jest jak mi sie zdaje temperatura wewnetrzna, a
    zewnetrzna ma wplyw na modulacje palnika. No chyba ze sie nie znam.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-13 07:13:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Możesz sobie podarować czujnik temp wewnętrznej. Wystarczy ci
    > pogodówka z czujnikiem na murze od północy. Żaden regulator pokojowy
    > nie spełnia swojej roli jak należy. Uwierz mi.

    my to wiemy ale większość nie chce umwierzyć ze 1 regualtor wewnętrzny jest
    bez sensu.

  • 8. Data: 2009-03-13 07:16:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > ma wiedziec jaka temp. jest wewnatrz? Priorytetem jest jak mi sie
    > zdaje temperatura wewnetrzna, a zewnetrzna ma wplyw na modulacje

    a po co mu wiedzieć jaka jest T wewnątrz. wie jaka jest na zewnątrz i wie
    jaka mu woda wraca z instalacji

    jak grzejniki nie oddają już ciepła bo głowice sie przymknęly to woda
    przestanei sie schaładzać i kocioł się wyłaczy.

  • 9. Data: 2009-03-13 07:59:19
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Maniek4 pisze:

    > Sprawa druga, jezeli salon to gdzie czepiacie programator?? Przy wlaczniku
    > swiatla, moze gdzie indziej?? Czysto uzytkowo poprosze.

    Jeśli to programator z czujnikiem do pogodówki, to umieść go tam gdzie
    Ci wygodnie będzie obsługiwać. Lokalizacja naprawdę nie ma znaczenia dla
    działania ogrzewania - to nie jest termostat.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-03-13 08:37:50
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    > To nie jest kwestia wyboru, ja juz mam kablowy kupiony ze sterownikiem
    > pogodowym i kotlem w komplecie.:-)

    Ja mam bezprzewodowy, bardzo fajna sprawa.
    Niestety ciezko powiedziec w ktorym pomieszczeniu.
    Teoria mowi, ze w takim, ktory najwolniej sie nagrzewa
    i najszybciej oziebia. Najlepiej od strony polnocnej.
    Z bezprzewodowym sprawa jest prosta - dochodzisz do tego metoda prob i bledow,
    a gdybys na jakis czas chcial wylaczyc ogrzewanie w pokoju
    w ktorym jest sterownik , nie ma problemu,
    przenosisz go w inne miejsce.
    Ja za swoj sterownik dalem 270 zl (Auraton).
    Nie jest to wielki wydatek do kosztow kotla, ktory pewnie
    kosztowal Cie ok 10000. Zawsze co prawda mozesz dokupic
    pozniej....

    U siebie ostatecznie najczesciej mam sterownik w sypialni na poddaszu.
    Jest ok, wszystkie pomieszczenia w miare dogrzane.

    pozdr