    From: Franc <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Date: Tue, 25 Jun 2013 10:47:31 +0200

    Hej,

    macie nad czym myśleć - ból głowy murowany.

    Wg mnie;
    1. Pokombinowałbym z garażem. Nie wiem jaką macie działkę - nie lepiej
    zrobić garaż jako osobny budynek? Może doklejony?
    Faktem, że po dzisiejszej ulewie widzę duży plus przejście w domu
    bezpośrednio do garażu, ale takich extremów to raczej nie mamy w kraju za
    dużo :-)

    Osobiście nie podobają mi się domy z garażem od frontu - fajny dom, ładny
    front i bach - garaż...

    Acha - kolejny myk. Jak będziesz targał np. kosiarkę z pomieszczenia
    gospodarczego, to będziesz musiał wystawiać jeden z samochodów. Będziesz
    targał drewno do kominka wąskim przejściem pomiędzy samochodem a ścianą.
    Trochę upierdliwe to może być. Wyczuwam źródło potencjalnych wqrwów.

    2. Wyczuwam zgrzyty z przejściem pomiędzy wiatrołapem / schodami. Jest tam
    niby z 80 centrymetrów, ale jakoś mi to nie pasi.
    Tak samo wyczuwam potencjalne problemy z drzwiami od łazienki - otwierają
    się na drzwi do pokoju. Rozwiązaliście to poprzez otwieranie drzwi w pokoju
    do środka, ale zobacz ile metrażu poszło w gwizdek - pokój jest i tak mały
    (10m2 to)

    3. Kuchnia - polecam jeden myk, który na pewno zastosujemy w naszym
    projekcie - usunięcie parapetu wewnętrznego w oknie w kuchni. Jak masz okno
    na w miarę standardowej wysokości, to wpuść blat kuchenny aż do okna. Mamy
    tak zrobione w mieszkaniu i sprawdza się super. Duża powierzchnia robocza.
    Dodatkowo w rogu obok kuchenki dałbym zlew narożny, zaraz obok masz
    kuchenkę i masz miły ciąg do pracy. Drzwi od spiżarni zamieniłbym miejscami
    z lodówką. O ściance "ograniczającej" widok w kuchni już Ci ERGIE pisał.

    4. W salonie drzwi przesuwane na taras jeźdzą za kanapą narożnikową. Mi by
    to nie pasowało. Wywaliłbym okno "90" obok częsci kuchennej, przesunął
    ściankę "135" i o tyle przesynął całe "400" przesuwanych drzwi na taras. Za
    kanapę dojdzie więc extra 90 cm ściany i będzie to jakoś lepiej.

    PS.
    To wszystko uwagi wg mojego "widzimisie". Jak będę wstawiał swój projekt
    liczę na rewanż. :-))

    --
    Franc