    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: prysznic i kamien w wylewce
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Fri, 16 Mar 2012 21:45:13 +0100

    Dnia Fri, 16 Mar 2012 01:43:18 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > Bo to u nas też - wszak na marglu stoimy ;-)
    >
    > Może po prostu się przyzwyczaiłam?
    >
    > No i wodę podgrzewamy przepływowo elektrycznie - wysypują się przez
    > wąż prysznicowy kawałeczki kamienia zatykające dziurki w słuchawce.

    Nam się wężownica od kolektora słonecznego w zbiorniku co roku zatyka
    szlamem kredowym, ciepła woda ptrzestaje zupelnie cieknąć i wtedy odchodzi
    przepłukiwanie kwasem cytrynowym. Wybiera się wiadro szlamu kredowego,
    płucze zawór, z którego wypada w końcu korek z kredy.
    A miało być tak cudownie - "powierzchnia antyadhezyjna (czy inna taka),
    nieprzyjmujaca kamienia..." - ale na gębę, a kiedy reklamacja, to się
    wyparli. Firma Paradigma konkretnie!
    A co, prawdę mówię, dowody mam u siebie.

    > Kupiliśmy metalową, z odkręcanym /na śrubkę. nie gwint/ "sitkiem" i
    > wysypujemy ten kamień regularnie...

    Ja pluczę wylewki octem.
    Tyle ze zmywarkę musiałam nastawić na "7" stopień twardości wody, wyżej już
    nie ma - a czuję ze by się przydało jescze do 10,bo już coś stuka w pompie.
    Zmywarka ma chyba ze dwa lata. Poprzednia była 13 albo więcej - i zarosła
    jej pompa kamieniem oraz padł moduł (nie wiem, co to, ale pan powiedział),
    dopiero kiedy nam wodociąg założyli - woda ze studni przy domu była jak
    złoto, nic się nie działo, a tu... No po prostu horror. Przecież jak mi
    padnie ta zwmywarka, to choć mam gwarancję na 5 lat, to mi w życiu nie
    uznają - powiedzą, ze soli nie sypałam i tyle :-(((

    > W każdym razie - ciemne kafle w jednolitym kolorze absolutnie
    > odpadają...

    No :-(((
    --

    XL