  • Data: 2009-07-25 01:24:45
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zobacz tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coriolisa
    > tam właśnie podają ze siłą Coriolisa na północ od równika powoduje on
    > zakrzywienie toru ruchu poruszających się obiektów w prawo (z punktu
    > widzenia poruszającego się obiektu), a na południe - w lewo:O)

    Sila Coriolisa kreci w prawo a wszystkie wiry powietrzen kreca sie akurat w
    strone odwrotna. Meteorolodzy tlumacza to tym, ze jak powietrze laci od rejonu
    cisnienia wyzszego do nizszego, to zostaje odchylane w prawo zatem po lewej
    stronie powstaje podcisnienie, ktore go zakreca, ze ono w koncu kreci sie w
    lewo. Tak to tlumacza. Poszukaj pod haslem wiatr geostroficzny.
    Ja sie z tym tlumaczeniem nie zgadzam; uwazam, ze wszystkie wiry poczawszy od
    malych tornad a na poteznych tajfunach skonczywszy, maja charakter elektryczny.
    Pzdr.
    Tornad