    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przylacze kominka wolnostojacego
    Date: Mon, 4 Feb 2013 12:02:12 +0100

    Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pytanie :
    > 1.czy te 3 kolana za bardzo nie oslabia ciagu ?
    > Kominek duzej mocy nie ma a komin dosc wysoki.

    Ja tam widzę dwa kolana :-)
    A że komin wysoki to dobrze z ciągiem w trakcie palenia nie będzie żadnego
    problemu.

    > Ewentualnie te 2 kolana w zabudowie moge nie robic na 90st tylko
    > przestawie kolana i ciut pod katem dam

    Zawsze lepsze są łagodne łuki, ale IMO w tym przypadku ciąg będzie
    wystarczająco dobry.

    > 2. w jakiej odleglosci dac zabudowe plyt od rur przylacza ?

    To zależy od grubości izolacji. Tam nie musi być dodatkowej przestrzeni.
    Minimalne wymiary to rura + izolacja.

    > 3. Baaardzo pasowaloby schowac w tej samej zabudowie rurke od odkurzacza
    > centralnego 50mm ktory bedzie pod schodami. Sa to rurki z pcv - specjalne
    > do otkurzacza - dosc trwale. Czy nie bedzie tam za duzej temp dla niej ?
    > jak ja dobrze odizolowac ?

    Jak dobrze odizolujesz to nie będzie :-)
    Inna kwestia co znaczy dobrze. Nie wiem, czy pojawiło się coś lepszego w
    ostatnich latach, ale dawniej to się dawało wełnę mineralną. Istotne jest to
    aby ta izolacja była bardzo szczelna, bo jak gdzieś zostanie szpara to
    będzie ciepło uciekało do tej zabudowy i będzie pękać na skutek zmian
    temperatury.

    Pozdrawiam
    Ergie