  • Data: 2013-02-04 12:43:37
    Temat: Re: przylacze kominka wolnostojacego
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.02.2013 11:50, PanAdol pisze:
    > Witam
    > Mam taki komin i chce wykonac przylacze kominka wolonostojacego (kozy)
    > tak jak narysowalem na rysunku :
    > https://picasaweb.google.com/114414994408758743878/4
    Lutego2013PrzylaczeKominka#5841043581010233490

> [...]
    > sznura) z 160mm na 150 i regulowane kolana
    >
    > Pytanie :
    > 1.czy te 3 kolana za bardzo nie oslabia ciagu ?
    > Kominek duzej mocy nie ma a komin dosc wysoki.
    > Ewentualnie te 2 kolana w zabudowie moge nie robic na 90st tylko
    > przestawie kolana i ciut pod katem dam
    >
    > 2. w jakiej odleglosci dac zabudowe plyt od rur przylacza ?
    >
    > 3. Baaardzo pasowaloby schowac w tej samej zabudowie rurke od odkurzacza
    > centralnego 50mm ktory bedzie pod schodami. Sa to rurki z pcv -
    > specjalne do otkurzacza - dosc trwale. Czy nie bedzie tam za duzej temp

    Rura od kozy to dodatkowy promiennik ciepła jeżeli z tego zrezygnujesz
    to ciepło oddasz w komin.

    Jak już musisz zabudować to rozważ zrobienia z tej przestrzeni coś w
    stylu pieca rzymskiego (Hypokausta).

    Przy zabudowie płytą należało by wykonać komorę z przepływem powietrza
    bo inaczej ciśnienie może to rozwalić.

    Na twoim miejscu rozważyłbym wykonanie tej komory - dostawki i ściany za
    kozą z cegły szamotowej. Pewnie jakieś ozdobne cegły szamotowe znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com